چند سطری در خصوص رعایت اصل "دقت" در عرصه خبرنویسی و اطلاع رسانی

سعید صادقی مقدم
خبرنگار

دو اتفاق ورزشی طی روزهای گذشته نگارنده را بر آن داشت تا چند سطری در خصوص یادآوری رعایت اصل "دقت" در عرصه خبرنویسی و اطلاع رسانی به رشته تحریر در آورد.
اول آنكه علی اصغر حسینی، معاون فنی و ورزشی اداره كل تربیت بدنی یزد در بخشی از سخنانش در آیین تجلیل از خبرنگاران و روابط عمومی های برتر ورزش استان به سه اصل مهم در عرصه خبرنویسی و اطلاع رسانی اشاره و این اصول را "صحت" ،‌ "سرعت" و "سبقت"!!! عنوان كرد.
در واقع معاون فنی و ورزشی اداره كل تربیت بدنی كه یكی از گزینه های احتمالی انتصاب به عنوان مدیركل تربیت بدنی یزد به شمار می آید به جای ذكر اصل "دقت"، واژه "سبقت" را بیان و چند جمله ای درخصوص سبقت در عرصه خبرنویسی و اطلاع رسانی به ایراد سخن پرداخت!!!
و اما دومین مورد اینكه٬ در تیتر یكی از خبرهای سایت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد یزد ، مربوط به قطعی شدن صعود سه تیم فوتبال از رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور به لیگ دسته اول، به جای تیم شهرداری یاسوج، نام تیم شهرداری انزلی كه همگروه با تیم فولاد یزد است عنوان شد و متاسفانه این اشتباه به دیگر سایت های خبری و اطلاع رسانی استان نیز سرایت کرد!!!
امیدواریم دوستان عزیز خبرنگار٬ به اصل "دقت" نیز در كنار اصل "صحت" و "سرعت" در عرصه خبرنویسی و اطلاع رسانی توجه ویژه ای داشته باشند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا